PRACOWNIA działa jako niepubliczna szkoła podstawowa realizująca podstawę programową, określoną przez Ministerstwo Edukacji Narodowej bazując na założeniach pedagogiki twórczości. Realizujemy działanie zarówno w zakresie stacjonarnym jak i zapraszamy dzieci w edukacji domowej.
Stawiamy na bezpośredni i codzienny kontakt z ludzką pasją i twórczością. Działamy w oparciu o poszanowanie podmiotowości dzieci.
Dzięki tym dwóm filarom umożliwiamy dzieciom stabilny rozwój intelektualny, emocjonalny i społeczny bez względu na ich uwarunkowania i predyspozycje.
Jesteśmy społecznością zmieniającą się i rozwijającą wraz z ludźmi, którzy ją tworzą. Unikamy standardowych rynkowych ram: nie oferujemy produktu/usługa, nie szukamy klientów, nie przedstawiamy oferty. Jesteśmy społecznością, miejscem i środowiskiem - otwartymi na dzieci i dorosłych.
METODYKA
Wspieramy rozwój intelektualny, emocjonalny i społeczny każdego dziecka.
NAUCZANIE DO TWÓRCZOŚCI
jako "nauczanie, które jest nakierowane na rozwijanie indywidualnych zdolności uczniów do twórczego myślenia i działania". Edukacja jest realizowana m.in. poprzez żywy kontakt z aktywnymi twórcami działającymi w poszczególnych obszarach. Dbamy, by dzieciaki miały regularną styczność z warsztatem ich pracy. Chcemy, by uczniowie mogli zbudować z twórcami i twórczyniami indywidualną relację i pobudzić swoje pasje i zainteresowania. Wierzymy, że konkretny człowiek i jego pasja bywają często lepszą inspiracją niż abstrakcyjna idea.
PODMIOTOWOŚĆ DZIECKA
-prawo dzieci do decydowania o sobie: o tym, jak spędzą czas w szkole,
-budowanie społeczności pełnej wzajemnego szacunku, wspólne ustalanie zasad, równość statusu dzieci i dorosłych,
-brak przymusu, ocen , testów, prac domowych, nagród i kar
wspieranie samodzielności, odpowiedzialności, wewnątrz sterowności i asertywności
-wspieranie naturalnej ciekawości i kreatywności oraz umiejętności definiowania własnych zainteresowań i podążania za nimi,
METODA PROJEKTÓW
dzieci wybierają interesujące ich tematy, które chciałyby zgłębić. Same lub przy pomocy tutora formułują pytania które przekształcają się w postępowanie badawcze.
NEURODYDAKTYKA
wykorzystujemy wyniki badań z obszaru neurodydaktyki.
WSPÓŁPRACA:
W zakresie tworzenia programu współpracujemy z profesorem Krzysztofem Szmidtem - Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego.
Udostępniamy formularz rekrutacyjny dla osób zainteresowanych dołączeniem do nas - formularz.
Szkoła wdrożyła Standardy Ochrony Małoletnich.
Comments