PRACOWNIA

szkoła podstawowa,

przedszkole

pracownie

liceum - otwarcie 2020/2021

Piłsudskiego 135 bud. B2 i C5

90-001 Łódź

 

Tel. +48 664116524

Fax. +48 222072511

e-mail: agnieszka@pracowniaedukacyjna.pl

NIP: 7252168694

REGON: 366095250

KRS: 0000653204

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon

© 2016 Fundacja Pracownia Edukacyjna

Ta strona używa cookies(ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami swojej przeglądarki.

  • White Facebook Icon
  • Instagram - White Circle

ZAŁOŻENIA:

Jesteśmy placówką realizującą podstawę programową, określoną przez Ministerstwo Edukacji Narodowej bazując na założeniach pedagogiki twórczości. 

Stawiamy na bezpośredni i codzienny kontakt z ludzką pasją i twórczością. Działamy w oparciu o poszanowanie podmiotowości dzieci. Dzięki tym dwóm filarom umożliwiamy dzieciom stabilny rozwój intelektualny, emocjonalny i społeczny bez względu na ich uwarunkowania i predyspozycje.

Pracownia jest miejscem dyskusji nauczycieli, praktyków, rodziców i dzieci. Jesteśmy społecznością zmieniającą się i rozwijającą wraz z ludźmi, którzy ją tworzą. Unikamy standardowych rynkowych ram: nie oferujemy produktu/usługa, nie szukamy klientów, nie przedstawiamy oferty. Jesteśmy społecznością, miejscem i środowiskiem - otwartymi na dzieci i dorosłych. Zachęcamy do  wspólnego kształtowania PRACOWNI - razem formujemy warunki rozwoju naszym dzieciom.

Planujemy otwarcie liceum - tak żeby dzieci mogły realizować edukację w proponowanym przez nas modelu do matury.

Przyjaźnie zapraszamy dzieci realizujące obowiązek szkolny w ramach edukacji domowej. 

METODYKA

 

Wspieramy rozwój intelektualny, emocjonalny i społeczny każdego dziecka.

NAUCZANIE DO TWÓRCZOŚCI

jako "nauczanie, które jest nakierowane na rozwijanie indywidualnych zdolności uczniów do twórczego myślenia i działania". Edukacja jest realizowana m.in. poprzez żywy kontakt z aktywnymi twórcami działającymi w poszczególnych obszarach. Dbamy, by dzieciaki miały regularną styczność z warsztatem ich pracy. Chcemy, by uczniowie mogli zbudować z twórcami i twórczyniami indywidualną relację i pobudzić swoje pasje i zainteresowania. Wierzymy, że konkretny człowiek i jego pasja bywają często lepszą inspiracją niż abstrakcyjna idea.

 

PODMIOTOWOŚĆ DZIECKA

 

  • prawo dzieci do decydowania o sobie: o tym, jak spędzą czas w szkole, czego, kiedy i w jaki sposób będą się uczyć

  • budowanie społeczności pełnej wzajemnego szacunku, wspólne ustalanie zasad, równość statusu dzieci i dorosłych,

  • brak przymusu, ocen , testów, prac domowych, nagród i kar

  • wspieranie samodzielności, odpowiedzialności, wewnątrz sterowności i asertywności

  • wspieranie naturalnej ciekawości i kreatywności oraz umiejętności definiowania własnych zainteresowań i podążania za nimi,

METODA PROJEKTÓW 

dzieci wybierają interesujące ich tematy, które chciałyby zgłębić. Same lub przy pomocy tutora formułują pytania które przekształcają się w postępowanie badawcze. Rola tutora ogranicza się do stworzenia odpowiednich warunków do pracy ucznia i pomocy gdy tego potrzebuje.

NEURODYDAKTYKA

wykorzystujemy najnowsze wyniki badań z obszaru neurodydaktyki.

WSPÓŁPRACA:

W zakresie tworzenia programu edukacyjnego współpracujemy z profesorem Krzysztofem Szmidtem - Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego